26 June 2012

Ucapan Pertama Presiden Mesir 2012

ASsalammualaikumWarohmatullah... Salam Sejahtera..

 (Dr.Muhammad Mursi, Anugerah Allah Buat Rakyat Mesir)

Antara ucapan pertama Presiden Mesir 2012,
Dr Muhammad Mursi ;



- Taatilah saya selagi mana saya mentaati Allah..
- Tanpa darah para syuhada, tidaklah saya akan menjadi Presiden.
- Kebangkitan ini berterusan sehinggalah ia memenuhi semua tuntutan Medan Tahrir.
- Penghargaan buat tentera dan polis, mereka mempunyai tempat istimewa di dalam hati saya.
- Kini semua lapisan rakyat diseluruh negara adalah kaum keluarga saya.
- Bersama kita membina Mesir sebagai sebuah negara berperlembagaan yang moden, berteraskan  identiti dan rujukan kita sendiri.
- Tiada lagi ketidakadilan selepas hari ini, semua pihak adalah sama disisi undang-undang.

"Dan takutlah kamu kpd hari dimana kamu akan dikembalikan mengadap Allah.."
- inilah ayat yg akan kekal di dalam pemikiran saya...

//////////////////////////////////////////////////////////////////////

Ya Allah bukan senang dapat Ketua Negara
sebegini di mana-mana negara. Semoga Allah
sentiasa melindungi beliau dan rakyat Mesir.

Segmen ini ditaja khas oleh ;


Terima Kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...